Протидія проявам булінгу (цькування) в ЗДО №21

 

 

 

 

Порядок 

реагування на випадки  булінгу (цькування) в ЗДО №21

 

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в  закладі дошкільної освіти    №21 «Барвінок» Токмацької  міської ради   (далі – ЗДО №21).

2. Терміни, використані у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:

булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого;

кривдник (булер) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

потерпілий (жертва булінгу) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

спостерігачі - свідки та (або) безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування);

сторони булінгу (цькування) - безпосередні учасники випадку: кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту""Про соціальні послуги""Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю""Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків""Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні".

3. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу в ЗДО №21, є:

замкнутість, тривожність, страх або, навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

неврівноважена поведінка;

агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

різка зміна звичної для дитини поведінки;

уповільнене мислення, знижена здатність до навчання;

відлюдкуватість, уникнення спілкування;

ізоляція, виключення з групи, небажання інших учасників освітнього процесу спілкуватися;

занижена самооцінка, наявність почуття провини;

поява швидкої втомлюваності, зниженої спроможності до концентрації уваги;

демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу;

відмова відвідувати заклад освіти з посиланням на погане самопочуття;

депресивні стани;

аутоагресія (самоушкодження);

суїцидальні прояви;

явні фізичні ушкодження та (або) ознаки поганого самопочуття (нудота, головний біль, кволість тощо);

намагання приховати травми та обставини їх отримання;

скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття;

пошкодження чи зникнення особистих речей;

вимагання особистих речей, грошей;

жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;

наявність фото-, відео- та аудіоматеріалів фізичних або психологічних знущань, сексуального (інтимного) змісту;

наявні пошкодження або зникнення майна та (або) особистих речей.

4. До булінгу (цькування) в ЗДО №21 належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями тощо) та (або) за межами закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме:

умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними та інші правопорушення економічного характеру;

словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;

інші правопорушення насильницького характеру.

5. Суб'єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в ЗДО №21 (далі - суб'єкти реагування) є директор та інші працівники ЗДО №21;

Суб'єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

6. Суб'єкти реагування здійснюють заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 згідно з Планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 , затвердженим наказом завідувача ЗДО №21 .

7. Педагогічні та інші працівники ЗДО №21 у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов'язані:

вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України;

повідомити директора ЗДО №21 та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

 

II. Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 

1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, завідувача ЗДО №21 або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 .

У ЗДО №21 заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає завідувач ЗДО №21 .

Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

2. Директор ЗДО №21 у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

повідомляє центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

 

III. Склад комісії, права та обов'язки її членів

1. Склад комісії затверджує наказом директор ЗДО №21 .

Комісія виконує свої обов'язки на постійній основі.

2. Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.

Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж п'яти її членів.

До складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому числі практичний психолог ЗДО №21 , представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (за згодою).

До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 .

3. Головою комісії є директор ЗДО №21 .

Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.

Голова комісії визначає функціональні обов'язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови комісії його обов'язки виконує заступник голови комісії.

У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов'язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її секретаря.

У разі відсутності секретаря комісії його обов'язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.

4. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

5. Член комісії має право:

ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

висловлювати окрему думку усно або письмово;

вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

6. Член комісії зобов'язаний:

особисто брати участь у роботі комісії;

не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов'язками, доручення голови комісії;

брати участь у голосуванні.

 

IV. Порядок роботи комісії

1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в ЗДО №21 ; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі, де стався випадок булінгу (цькування); з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:

законності;

верховенства права;

поваги та дотримання прав і свобод людини;

неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

відкритості та прозорості;

конфіденційності та захисту персональних даних;

невідкладного реагування;

комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);

нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України "Про інформацію""Про захист персональних даних".

3. До завдань комісії належать:

збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об'єктивного розгляду заяви;

розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;

визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;

визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);

моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

надання рекомендацій для педагогічних  працівників ЗДО №21 щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

6. Секретар комісії не пізніше сімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

8. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом завідувача ЗДО №21 .

9. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов'язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

ставити питання по суті розгляду;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

11. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в ЗДО №21 та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення завідувачем ЗДО №21 .

 

V. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 

1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 має бути постійним системним процесом, спрямованим на:

визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 ґрунтується на принципах:

недискримінації за будь-якими ознаками;

ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;

партнерства та підтримки між педагогічним (науково-педагогічним) колективом ЗДО №21 і батьками (законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;

особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини;

розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;

гендерної рівності;

участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів ЗДО №21 .

3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 є:

створення безпечного освітнього середовища в ЗДО №21 , що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;

визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в ЗДО №21 ;

підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування);

формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;

заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).

4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №21  (далі - План).

Розроблення, затвердження та оприлюднення Плану забезпечує завідувач ЗДО №21 в межах наданих йому повноважень щодо створення безпечного освітнього середовища в ЗДО №21 , вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Планування відповідних заходів здійснюється за результатами моніторингу стану освітнього середовища в ЗДО №21 .

Заплановані заходи повинні:

спрямовуватись на задоволення потреб ЗДО №21 у створенні безпечного освітнього середовища;

мати вимірювані показники ефективності;

залучати всіх учасників освітнього процесу.

План розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року завідувач ЗДО №21 забезпечує проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.

Заплановані заходи можуть відбуватись у будь-якій формі: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних формах.

5. До заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №21 , належать заходи щодо:

організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства;

організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:

розуміння та сприйняття цінності прав та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;

розуміння та сприйняття принципів рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;

здатності попереджувати та розв'язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;

відповідального ставлення до своїх громадянських прав і обов'язків, пов'язаних з участю в суспільному житті;

здатності визначати, формулювати та аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних думки/позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;

здатності критично аналізувати інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;

здатності до комунікації та вміння співпрацювати для розв'язання різних суспільних проблем, зокрема шляхом волонтерської діяльності тощо;

підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;

створення в ЗДО №21 культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

 

 

 

 

 

 

Порядок

подання та розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв

про випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21

 

1. Учасники освітнього процесу подають заяву завідувачу ЗДО №21 про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

2. Директор ЗДО №21 розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування.

3. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримано інформацію.

4. Директор ЗДО №21 для прийняття рішення за результатами розслідування скликає засідання комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

5. Рішення Комісії заносится в протокол засідання, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

6. Потерпілий чи його представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

  ____________________________________________________________________________________________________

 

 

 

  

Порядок

реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21

та відповідальність осіб, причених до булінку (цькування)

 

1. В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 .

2. Виконується рішення та рекомендації Комісії в ЗДО №21 .

3. Надаються психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Завідувачем  ЗДО №21 або уповноважені ним особи  відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в ЗДО №21 .

 

 

Алгоритм дій при виявленні випадків булінгу

 

          1.     Заява

          2.     Скликання Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) ЗДО №21 

          3.     Протокол з рішенням

4.     Заходи реагування

5.     Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждалим від булінгу.

          6.     Інформування органів поліції, ССД.

 

 

 

 

Порядок

застосування заходів виховного впливу

 

1. Цей Порядок визначає процедуру застосування заходів виховного впливу в закладі дошкільної освіти) №21 «Барвінок» Токмацької міської ради   (далі – ЗДО №21 ).

2. Заходи виховного впливу – заходи, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькування) та забезпечують корекцію їхньої поведінки, зокрема виправлення деструктивних реакцій та способів поведінки у міжособистісних стосунках.

3. Заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) в ЗДО №21 застосовуються з метою:

відновлення та нормалізації відносин між сторонами булінгу (цькування) після відповідного випадку;

недопущення повторення випадку булінгу (цькування) між сторонами булінгу (цькування);

загальної превенції випадків булінгу (цькування) у ЗДО №21 .

4. Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗДО №21 , зокрема:

мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу;

критерії визначення співвідношення між запланованими та отриманими результатами заходів виховного впливу.

Моніторинг ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу (цькування) та необхідність їх коригування визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗДО №21 на черговому засіданні.

5. Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними працівниками ЗДО №21 , фахівцями служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді із залученням необхідних фахівців із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги, в тому числі територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України та інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування).

Суб'єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО №21 під час реалізації заходів виховного впливу діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

6. Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів виховного впливу у групі, в якій стався випадок булінгу (цькування), здійснює у межах своїх посадових обов'язків практичний психолог ЗДО №21 , зокрема:

діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її динаміки;

розробку програми реабілітації для потерпілого (жертви) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої особи;

розробку корекційної програми для кривдника (булера) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої особи;

консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу;

розробку профілактичних заходів.

У разі відсутності практичного психолога в ЗДО №21 супровід застосування заходів виховного впливу у групі, в якій стався випадок булінгу (цькування), здійснюють працівники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

 

 

 

 

 

 

План заходів,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №21

 

№ з/п

Заходи

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Продовження вивчення законодавчих  актів  та  Законів України з питання щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

учасники освітнього процесу

Упродовж року

Директор  , практичний психолог  

2

 

Проведення семінару  - практикуму з формування професійної компетентності з протидії булінгу між учасниками освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.

Педагогічні працівники,

Вересень

Практичний психолог  , вихователь-методист

3

Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах в ЗДО «Зупинимо булінг разом»

Педагогічні працівники, батьки вихованців

Жовтень

Директор, практичний психолог  

4

 

Проведення методичного часу з проблеми «Формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу та мобінгу у навчальному закладі»

Педагогічні працівники

Січень

Практичний психолог  , вихователь-методист

5

Проведення методичного часу з проблеми «Булінг у дитячому садку – міф чи реальність»

Педагогічні працівники

Березень

Практичний психолог   , вихователь-методист

6

Розробити і оформити інформаційно-консультативну папку «Булінг у закладі дошкільної освіти»

Педагогічні

працівники

Упродовж року

Практичний психолог  , вихователь-методист

7

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

учасники освітнього процесу

Жовтень

Практичний психолог  

8

Контроль стану роботи щодо попередження випадків булінгу

Працівники ЗДО

Щоквартально, в разі необхідності

Директор

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

Вихованці закладу

Постійно

практичний психолог  

2

Створення морально-безпечного освітнього простору,  формування 

позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії під час організованої діяльності, прогулянок, ігрової діяльності

Педагогічні працівники, батьки

Постійно

Директор, вихователь-методист, практичний психолог  

3

Проведення заходів в рамках проведення Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

Вихованці, батьки

Листопад

Практичний психолог  , вихователі

4

Тематичний тиждень «Дитячі мрії та добрі справи»

Вихованці, батьки вихованців

Травень

Практичний психолог  , вихователі

Психологічний супровід

1

Створення бази інструментарію для вивчення рівня напруги, тривожності в дитячих колективах

 

Початок навчального року

Практичний психолог  

2

Вивчення рівня напруги, тривожності в дитячих колективах: спостереження за міжособистісною поведінкою, опитування (анкетування), психологічне вивчення емоційних станів вихованців

Усі учасники освітнього процесу

Упродовж року

Практичний психолог  

3

Психологічно-просвітницька та корекційно-розвивальна робота

Усі учасники освітнього процесу

Упродовж року

Практичний психолог  

Робота з батьками

1

Психологічні консультації на тему: «Протидія цькуванню в дитячому колективі», «Поговоримо про булінг та кібербулінг», «Як запобігти небезпечної поведінці у дітей», «Дитина - агресор», «Стоп насильству в сім’ї»

Батьки вихованців

Упродовж року

Практичний психолог  

2

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

Батьки вихованців

Березень

Практичний психолог  

3

Розміщення інформації на сайті ЗДО щодо булінгу

 

Батьки вихованців

Упродовж року

Практичний психолог   ,

вихователь-методист

 

 

 

 

Склад

постійно діючої комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) в ЗДО №21 

 

Голова комісії

Дубініна О.С., директор ЗДО

Заступник голови 

Козлова Н.А., практичний психолог

Секретар

Балан Н.А. , вихователь

Члени комісії

Вальман Т.С., вихователь

 

Кавун О.В., вихователь

 

Мельник В.М., вихователь

 

Горбатюк Н.Б., вихователь

 

Чистякова М.А., вихователь

 

 

Протокол № _____

засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) в ЗДО №21

 

Заклад дошкільної освіти №21 «Барвінок» Токмацької міської ради

"___" ____________ 20__ р.

Час ____ год ____ хв

Підстава: ____________________________________________________________________________
                      (від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________
                                                      (стислий зміст заяви або повідомлення)
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

Присутні:

Члени комісії (____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від __________ № ________:
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

Інші особи (______ осіб):
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
СЛУХАЛИ:

I. Затвердження Порядку денного засідання

____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

  II. Розгляд питань Порядку денного засідання1

____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

III. Ухвалили рішення про2

потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах
____________________________________________________________________________
                                          (опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
заходи для усунення причин булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________
                                                   (опис заходів та відповідальні за їх виконання)
заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________
                                             (опис заходів та відповідальні за їх виконання)
рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками
____________________________________________________________________________
                               (опис рекомендацій і суб'єктів призначення цих рекомендацій)
рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________
                               (опис рекомендацій і суб'єктів призначення цих рекомендацій)

 

Голова комісії

______________

Секретар

______________

 

____________
1 Розділ II доповнюється окремими сторінками.

2 Розділ III доповнюється окремими сторінками.