Умови для інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти (вимоги).
Під час організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ДНЗ спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:
n педагогічними кадрами
n безперешкодного доступу до будівель і приміщень закладу
для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору
n необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками
індивідуальними засобами навчання
n учителя-логопеда – учителя-дефектолога
n кабінетів психологічного розвантаження
n проведення корекційно-розвиткових занять.
Рішення про утворення інклюзивних груп
Керівник дошкільного навчального закладу своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть: запити батьків достатність матеріально-технічної та методичної бази забезпечення педагогічними кадрами відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.
Фінансування інклюзії
Засновник/власник дошкільного закладу передбачатиме кошти для: забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах.
Відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивної освіти покладають на засновника/власника та керівника закладу.
Зарахування дітей до інклюзивних груп
Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник дошкільного закладу протягом календарного року.
Підстави для прийняття: заява батьків або осіб, які їх замінюють
n медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад
n довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення
n свідоцтво про народження
n висновок психолого-медико-педагогічної консультації направлення місцевого органу управління освітою
Копії:
n посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»
n медичного висновку про дитину-інваліда (наданої лікарсько-консультативною комісією)
n індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.
Комплектування інклюзивних груп
Інклюзивні групи комплектуватимуть: за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.
Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.
Освітній процес в інклюзивних групах В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть: відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це: індивідуалізація диференціація.
Індивідуальний план розвитку дитини розроблятимуть відповідно до:
– висновку та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації
– індивідуальної програми реабілітації складатиме команда у складі:
– педагогів, які працюють з дитиною
– вчителя-дефектолога
– батьків дитини/осіб, які їх замінюють
– спеціалістів, які здійснюють відповідний психолого-медико-педагогічний супровід цих дітей.
Індивідуальну програму розвитку дитини затверджуватиме керівник ДНЗ переглядатимуть задля коригування двічі на рік (або й частіше). В ІПР зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення. Корекційна робота Відповідно до нозології та потреб дитини корекційну роботу в інклюзивній групі дошкільного закладу організовуватимуть: вчитель-дефектолог вчитель-логопед практичний психолог. Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.
Асистент вихователя
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який: братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
Асистент дитини
За письмовою заявою батьків/осіб, які їх замінюють, адміністрація ДНЗ надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам: на громадських засадах за рахунок коштів громадських організацій інших джерел, не заборонених законодавством. Батьки/особи, які їх замінюють, зможуть: самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1373-shcho-v-proekt-poryadku-organzats-nklyuzivnih-grup
Умови для інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти №21 "Барвінок
Педагогічний колектив ЗДО №21 готовий до впровадження інклюзивної освіти .
Педагоги, починаючи з 2013 року, прослухали лекції та спецкурси "Інклюзивна освіта" при ЗОІППО, але курсів за фахом "Інклюзивна освіта" педагоги не пройшли.
В штатному розписі закладу відсутні учитель-логопед та учитель-дефектолог.
В закладі в наяності безперешкодний доступ до будівлі, але відсутній безперешкодний доступ до приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору.
В наявності необхідні навчально-методичні посібники (в електроному вигляді) та нормативна база, але відсутні наочно-дидактичні посібники.
Якщо буде запит батьків, щодо утворення інклюзивних груп керіництво ЗДО №21 буде ухвалювати це рішення за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть: запити батьків, достатність матеріально-технічної та методичної бази, забезпечення педагогічними кадрами, відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com